4_Mfsktfy

Конференція Game City у Рівному: яскравий дебют, який започаткує традицію

Привіт усім! З вами Жовнач Євгенія, Administrative Director у Zagrava, і у цій статті я хочу розповісти вам про один літній вікенд, який назавжди змінив рівненську ІТ спільноту.

Останні роки були не дуже багаті на offline івенти в українському геймдеві — пандемія та війна змусили усіх нас перш за все думати про безпеку. В 2022 багато наших колег вимушено покинули свої домівки та затишні офіси і знайшли притулок на заході Україні, де змогли налагодити побут та роботу. Рівне також стало однією з популярних точок для релокації, але попри усі позитивні враження, люди з великих міст відчували сильний контраст з масштабом професійних спільнот, до прикладу, Києва чи Харкова. І хоч за останні кілька років місто хостило достатньо цікавих івентів, це був момент, коли настав час спробувати щось більше.

Велика ідея у маленькому місті

Думка про проведення конференції зародилася під час зборів Рівненського ІТ Кластеру — асоціації найбільших ІТ компаній Рівненського регіону. Тут поєднані представники майже усіх видів ІТ: фінтех, геймдев, продуктові і сервісні компанії, постачальники обладнання тощо. Для більшості з нас до звичайного work-life balance додалося постійне волонтерство, але попри всі негаразди український ІТ бізнес підтримує економіку України і продовжує розвиватися. Не всі зараз мають можливість поїхати навіть на найближчий європейський ігровий івент, а інтерес до чергових онлайн-семінарів все знижується. Ми розпитали знайомих айтівців та всі одноголосно погодилися: дуже не вистачає лайву.

Саме тому, вагаючись між онлайн та гібридним форматом конференції, ми зробили вибір на користь останнього, адже ми бачимо, наскільки важливо людям відчувати драйв від живого спілкування з однодумцями.

Із нашою ідеєю ми звернулися до програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» , яка підтримує стартапи й малі та середні підприємства, допомагаючи їм підвищити власну конкурентоспроможність на внутрішньому ринку України та на міжнародних ринках. Детально описавши концепцію заходу та зауваживши унікальність цієї події, ми отримали грант на реалізацію своєї сміливої ідеї!

Озброївшись своїм досвідом відвідування подібних івентів, за організацію взялася ігрова студія Zagrava. З 2019 року Заграва входить до ірландської компанії Playrix (незважаючи на те, що Playrix було засновано в рф у 2004 році, зараз це — міжнародна компанія із чіткою проукраїнською позицією, яка закрила усі офіси та проекти на території рф і рб, та багато допомагає Україні від самого початку повномасштабного вторгнення).

Zagrava на ринку вже більше 13 років. Протягом усієї своєї історії ми регулярно долучалися до благодійних ініціатив, а після 24.02.22 лише змістили фокус на пришвидшення нашої перемоги. У перші місяці повномасштабного вторгнення ми евакуювали з гарячих точок десятки колег з українських студій, а по сьогоднішній день щомісяця закриваємо по кілька зборів, передаємо гуманітарку та підтримуємо ВПО.

Ми недарма обрали назву Game City, пропонуючи розробникам з усієї країни відкрити для себе місто, яке вони ще не знали. Багато українців, і навіть жителі сусідніх областей, досі сприймають Рівне як транзитне провінційне містечко, і однією з цілей конференції було показати його таким, яким воно є: тихим, компактним, безпечним, але сучасним та відкритим до нових перспектив. Мало кому відомо, що геймдев на заході України розпочався саме з Рівного, і що зараз тут, у офісах ІТ компаній та віддалено, працюють тисячі айтівців з усієї країни. Для нас було важливо продемонструвати українським розробникам, що нормальні умови для життя і роботи можливі не лише у мегаполісах.

Розповідати можна багато, але один раз показати — краще, тому і програма, і самі дати івенту були підібрані так, щоб гості побачили Рівне у найяскравіший його період. Тут завжди багато уваги приділяється святкуванню Дня міста (остання неділя серпня), тому одразу після нетворкінгу та лекцій учасники могли переключитися на дослідження локації, яка щороку пропонує містянам та гостям розмаїття варіантів для дозвілля.

Як ж усе відбувалося

Майбутнім учасникам був запропонований вибір з 2 типів квитків:

  • Online: лекції, віртуальні стенди, нетворкінг та Q&A (за ціною 9$)
  • All Inclusive: доступ до онлайн та оффлайн частин, pre-party та основна вечірка, екскурсії містом та областю, цікаві семінари та нетворкінг (усе це входило в ціну 49$)

Традиційно для конференцій подібного типу, Game City розпочалася онлайн, запропонувавши власникам обох типів квитків переглянути 6 лекцій з програмування, геймдизайну, арту та саунд дизайну. Крім цього глядачі зацікавилися аспектами використання у роботі штучного інтелекту, якими поділилися спікери, дозволивши видихнути з полегшенням: ШІ не замінить ні художників, ні музикантів, ні програмістів, але потрібно вчитися існувати з ним пліч-о-пліч.

Увечері 24 серпня більшість учасників з інших міст вже прибула до Рівного на офлайн-частину заходу. Основна частина конференції, яку ми назвали MAIN DAY, проходила у заміському готельно-ресторанному комплексі. Величезна територія закладу дозволила уникнути такого поширеного для конференцій нагромадження людей та розмістити в межах однієї локації усі найважливіші точки: дві лекційні зали, де паралельно відбувалися виступи та дискусійні панелі, кавʼярню, лаунж зону, meeting points, стенди організаторів, зону фуршету та beer point.

3_VynQLAQ

Важливим критерієм при виборі локації була наявність укриття, здатного вмістити усіх запрошених гостей. Ми були би раді прийняти більше людей, але безпека відвідувачів була на першому місці, тож на Main Day конференції з’їхалося понад 300 гостей з України і закордону. У наших реаліях вже можна і щиро сказати, що нам пощастило: дві повітряні тривоги того дня були вже після закінчення основних лекцій та тривали недовго.

4_Mfsktfy

Про що ми говорили

Програма MAIN DAY була поділена на 4 блоки: у першій половині дня учасники могли обрати між напрямком ART, де виступали два арт-ліди з компаній Zagrava і Smokoko — Демидюк Сергій та Бодов Олександр, а також один з найяскравіших спікерів заходу — Маламуж Олег, режисер мультфільму «Мавка»; та напрямком EDUCATION, який представляв собою дискусійну панель між начальником відділу креативних секторів економіки Департаменту розвитку інноваційного та креативного секторів ІР офісу Дорошенко Дмитром, заступником проректора УКУ з інформаційних систем і технологій Лагоднюком Олегом, керівником мережі інжинірингових шкіл Noosphere Веретюком Сергієм та керівником навчальних програм ігрової студії FUGAS Бойко Михайлом.

6_bgQhzu4

Кілька років тому, в тому числі за сприяння компанії Zagrava, у Рівному почав активно розвиватися сектор геймдеву саме у закладах освіти, адже попри великий на це попит жоден ЗВШ України досі не випускає одразу готових до роботи у ігрових студіях розробників. Врахувавши експертизу компаній з багаторічним досвідом та оцінивши ситуацію на ринку, Рівненські коледжі, приватні заклади та Національний університет водного господарства стали приділяти усе більше уваги саме цьому освітньому напрямку, тому дискусія була присвячена викликам для освіти при підготовці такого роду спеціалістів та використанню індустрії ігор як інструменту навчання.

7_8ldY0MK

У напрямку DEVELOPMENT виступив Ізвалов Олексій, доцент кафедри ІТ Економіко-технологічного інституту імені Ельворті та вже багато років як координатор українського сектору Global Game Jam — найбільшого у світі хакатону з розробки ігор. Олексій розповів про те, як щороку до Джему долучається усе більше розробників по всій країні, а команди, які одного разу зібралися для кількаденного брейншторму, перетворюються у компанії та доводять свої ігрові прототипи до випущеного на сторах продукту. У українського GGJ щороку є фіксовані хаби у кількох містах і Рівне з базою на офісі Zagrava, звісно, у цьому списку вже 7 рік поспіль.

8_EwXq2uE

У секції розробки також був і нестандартний формат: усі бажаючі могли підійти на meeting point до СЕО компанії Zagrava Михасюка Олексія або до одного з проджект-менеджерів студії: Жовнача Михайла, Паршина Максима чи Слєпого Олександра, щоб поставити їм будь-яке запитання про управління чималою розгалуженою командою. Поспілкуватися дійсно було про що: зі своїм вже більш ніж 13-річним досвідом компанія пройшла шлях від маленької студії з великими викликами до успішної та стабільної корпорації та стійко пережила кризу коронавірусу та повномасштабного вторгнення, продовжуючи працювати над майбутніми хітами.

Справжньою родзинкою конференції були учасники секції BUSINESS — команда legal-експертів Проєктного офісу Дія.City на чолі із Борняковим Олександром — заступником Міністра цифрової трансформації та керівником Дія.City. Разом із Добронравовим Олексієм та Зінченко Дмитром він розповів про співпрацю Мінцифри та ІТ-спільноти, функціонування Дія.City та бронювання ІТ-спеціалістів, а доповнили дискусію виступи Жовнач Євгенії, адміністративного директора Zagrava, та Гладкевич Надії, генерального директора «РЕНОМЕ», які поділилися досвідом роботи своїх компаній як резидентів Дія.City.

9_X5PCCS6

Панель BUSINESS також прийняла ще одну команду людей, які пройшли шлях від ідеї до реалізації власного проєкту — трьох фаундерів успішних стартапів, та Яну Паладієву — керівницю проектів та програм Українського фонду стартапів. Олексій Корженко із BigData холдингом ESM.ONE, Рев Міллер з компанією Atlantis World та її соціальним метавсесвітом і Олексій Бубнов з AR квестом GuidAR — ці троє талановитих розробників поділилися експертизою у своїх сферах та злетами і падіннями на шляху до релізу. Також глядачі отримали корисні інсайти щодо формування бюджету успішної гри від Олександра Залевського, СЕО Smokoko games.

10_4R5iMLr

Усі ці виступи та дискусії надихають не зупинятися, цілеспрямовано працювати та розвиватися, але і не варто забувати, що робота у творчій сфері та створення і генерація креативу вимагають постійного вкладення енергії і власного ресурсу, який легко втратити та важно відновити. Для того, щоб допомогти людям зважено проживати власні емоції, контролювати стрес та знаходити нові і нові внутрішні сили, Ірина Маламуж, психологиня та за сумісництвом сценаристка і продюсерка, на своїй лекції «Креатив&Ресурс» розповіла слухачам про методики самовідновлення та психотерапевтичні техніки для відновлення ресурсу.

11_58LNLem

Такий підбір тем та лекторів дозволив охопити ширшу аудиторію, ніж мала би звичайна вузькоспеціалізована конференція, адже окрім самого, «чистого» геймдеву існують суміжні напрямки, які тісно переплетені з розробкою як глобально, так і у побутових дрібницях, тож одним днем учасники змогли «пройти» з лекторами увесь шлях становлення спеціаліста: від вибору навчального закладу для вступу після школи «щоб стати айтішніком» до визначення з формою працевлаштування та оподаткування у Дія.City.

12_liiJ3nq

Не лекціями єдиними

Після першого офлайн-дня на учасників чекав виступ фолк-рок гурту OtVinta, а також благодійний розіграш, де за донат від 500 грн учасники отримали змогу виграти ноутбук від технічного спонсора конференції. Таким чином за короткий час було зібрано майже 40 тисяч гривень на допомогу дітям з Маріуполя.

Наступного дня, у суботу, учасники конференції могли обрати одну з активностей: екскурсію у Дубенському замку, памʼятці XV століття або ж воркшоп з дизайну мислення у геймінгу від Олександра Акименка — співзасновника компаній «Yes&Design» та «Платформедіа».

По закінченню активностей гості були запрошені на екскурсію офісом Zagrava та спільний фуршет для обміну фідбеком та враженнями.

17_0fGAut3

Ця подія стала своєрідним викликом для нас, адже ми ще ніколи не проводили заходи такого масштабу, але результат перевищив усі очікування та виправдав усі вкладені зусилля. Тепер наша першочергова задача — обрати дати GCC 2024.

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *